|
Turniej wiedzy o zwiastunach wiosny
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1582 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Praca ta jest scenariuszem zajęć, które przeprowadziłam w związku z moją oceną pracy. Zajęcia poprowadzone według tego scenariusza były bardzo interesujące i mam nadzieje że ktoś spróbuje poprowadzić podobne.
Scenariusz zajęć zintegrowanych przeprowadzonych przez mgr Joannę Pawłowską w klasie III w Szkole Podstawowej nr 13 w Tomaszowie Mazowieckim.
Ośrodek tematyczny: Witaj wiosno.
Zapis w dzienniku: Turniej wiedzy o zwiastunach wiosny. Swobodne wypowiedzi na temat zmian zachodzących w przyrodzie wiosną. Obliczanie obwodu prostokąta i kwadratu. Gromadzenie informacji na temat bociana. Redagowanie wypowiedzi pisemnej w różnych formach. ,,Pierwszy kwiat wiosenny” – łączenie materiałów papierniczych z innymi rodzajami materiałów. .
Cel główny: Doskonalenie umiejętności znajdowania informacji w różnych źródłach wiedzy.
Cele pośrednie: - uczeń potrafi we współpracy z innymi redagować wypowiedź pisemną. - zna różne formy wypowiedzi pisemnej - rozumie mądrości zawarte w przysłowiach - potrafi obliczyć obwód prostokąta i kwadratu . - potrafi odczytać mapę pogody - rozumie pojęcie „rośliny chronione” - rozumie czytany tekst - rozpoznaje i nazywa pierwsze kwiaty wiosenne - kształci wrażliwość estetyczną - efektywnie współpracuje w grupie - zgodnie i kulturalnie komunikuje się z rówieśnikami
Metody: - pytania i odpowiedzi, burza mózgów, kosz i walizeczka, grupy zadaniowe, praca z tekstem .
Formy pracy: - grupowa jednolita, indywidualna zróżnicowana.
Środki dydaktyczne: - literatura popularno-naukowa, encyklopedie, mapa pogody, plansze z roślinami chronionymi, magnetofon . Przebieg zajęć
1. Czytanie wzorowe przez nauczyciela wiersza pod tytułem „Wiosna”. Wypowiedzi dzieci na temat treści utworu . 2. Uczniowie podzieleni na grupy otrzymują mapy pogody wraz z trzema opisami, z których tylko jeden jest prawidłowy. Ich zadaniem jest dopasowanie opisu do prognozy przedstawionej na mapie. 3. Liderzy losują niedokończone przysłowia o tematyce wiosennej. Uczniowie muszą ustalić zakończenie przysłowia oraz zinterpretować jego znaczenie. 4. Każda z grup korzystając z literatury popularno-naukowej i z encyklopedii wyszukuje informacje na temat bociana, następnie robi notatkę. , którą lider grupy odczytuje głośno. 5. Uczniowie losują formę wypowiedzi pisemnej (opis, ogłoszenie, zaproszenie, list lub dialog). Następnie wspólnie redagują wypowiedź , której tematem jest bocian. 6. Zabawa ruchowa przy muzyce S. Prokofiewa . 7. Rozwiązywanie zadań złożonych z geometrii, wylosowanych przez kolejne grupy. 8. Zapoznanie reszty klasy z treścią zadania oraz podanie rozwiązania. 9. Losowanie nazwy wiosennego kwiatka , wyszukanie w przygotowanych książkach informacji na jego temat i zapoznanie z nią klasy . Wykorzystanie różnych materiałów papierniczych i łączenie ich z innymi rodzajami materiałów ,do wykonania pracy pt. ,,Pierwszy kwiat wiosenny”. 10. Podsumowanie i ocena pracy poszczególnych grup. 11. Podsumowanie dnia i samoocena – kosz i walizeczka.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|